Monday, December 29, 2008

Salam Maal Hijrah kepada semua umat Islam..

Satu muharram detik permulaan
perkiraan tahun islam hijrah
perpindahan nabi dan umat islam

dari kota mekah ke kota madinah

A
tas keyakinan dan iman yang teguh
kaum muhajirin dan ansar bersatu
rela berkorban harta dan nyawa

demi menegakkan islam tercinta


H
ijrah itu pengorbanan
hijrah itu perjuangan
hijrah itu persaudaraan
hijrah membentuk perpaduan

Oleh itu, mari semua

kita sambut maal hijrah

tingkatkan semangat
tegakkan syiar islam
untuk sepanjang zaman


Semoga tahun ini kita akan mempertingkatkan iman dan diredhai oleh Allah s.w.t.

Sunday, December 28, 2008

aktiviti hari ahad...

Mengikut plannyer... kami nak jelajah Melaka... nak gi Zoo Melaka, Bandar Hilir , Taman Rama - Rama... tapi malang sekali pabila exit tol Ayer Keroh , Melaka terus jalan jammed.. disebab kan Taman Rama - Rama tu dekat sajok ngan exit tol tu... terus jer lah kesana dulu... nama jer taman rama2 .. tapi segala binatang ada dalam taman nih

rama - rama...

belakang adeeb tu sangkar burung yang warna - warni tu.. tapi tak nampak pulak...

ikan - ikan yang kelaparan ... pantang nampak orang terus berkumpul depan orang.. mintak makan...

kalau ikan tu... boleh ler bagi makan kalau ular sawa yang sebesar anaconda nih... ????

macam jalan - jalan kat dalam hutan kan?? yang depan aku tu ... mak aku tengah tunjuk sangkar Leopard nak ajak ke situ ler tuh....

ahli - ahli rombongan...

bila dah puas tengok haiwan - haiwan tu mula la tek reti duk diam Adeeb Emir ni dalam kereta...

sampai disini sahaja perjalanan di Melaka pabila keluar dari Taman Rama - Rama , jalan masih lagi sesak ... tak boleh nak masuk langsung Bandar Melaka.. so keputusan telah di buat .... kita balik sajor.... lagi pun cuaca tak mengizinkan.. otw balik singgah kat restoran Nilai makan .. perut dah lapor...

Saturday, December 27, 2008

majlis tunang ida (sepupu aku)

Aku sampai Seremban dalam kul 12 lebih , gi jemput anne (adik mak aku yang kecik sekali).. then terus ke rumah Ida, sampai2 je macam biasalah kan.. kita makan dulu...!!! Kelurga pihak lelaki lambat sampai sebab jalan sesak dan juga kawe ore kelate .. tak biasa jalan kat Seremban ni kut... setelah perbincangan dibuat aku pun siap2 nak balik... adeeb pun dah letih ..

adeeb nak balik lah maaa....

ni jer lah gambar yang ada masa majlis tunang Ida nih.. apapun Selamat Bertunang kepada sepupuku Ida.. cepat2 hantar kad kahwin..

hantaran...

Petang lak aku gi gunting rambut adeeb kat Mantin... mek pun potong rambut sekali.. sempat ler jumpa kawan sekampung Mizi yang duk kat Pinggiran Bayu.. pastu gi ler Nilai Square jap mek nak beli kain langsir yang murah2 nak cuba jahit sendirik... dapat ler yang RM7.90 semeter ... balik umah terus gunting.. dengan bantuan bonda tersayang... boleh ker aku jahit nih..???

Monday, December 22, 2008

asean university games 2008

malam minggu lepas aku berpeluang tengok perlawanan bola sepak diantara Malaysia vs Thailand.. perlawanan ni diadakan di Pusat Latihan Maybank dekat2 ngan opis aku ni lah..

masa ni pemain2 tengah panaskan badan...

nyanyian lagu negara

gambar diantara barisan2 penyokong Malaysia... aku pun tak tahu napa dorang pilih PLM nih... orang terlalu ramai... tak cukup tempat duduk, nasib baik mek datang awal...

ni lah diantara barisan penyokong yang bernasib baik dapat duduk tempat yang selesa...

tetapi malangnyer... Malaysia tumpas ditangan Thailand apabila kalah 1 - o , pastu lagi tak best bila dah akhir perlawanan tuh ada penyokong yang main baling2 botol kat pemain Thailand... ahli pasukan rela dan bapak polisi pun menjalankan tugas mereka...

Thursday, December 18, 2008

burger king

Tadi aku, tasha & aini lunch kat alamanda.. punyalah ramai orang.. orang kerajaan dah gaji kut... (ye lah hampir sume orang kat alamanda tadi pakai baju batik).. masa pergi tu tak perasan pun masa balik tadi baru perasan , rupanya burger king kat alamanda ni da buka ... tapi kul 6 petang hari ni baru operasi... so kepada k.emy, hari tuh bergambar kenangan depan burger king yang tak buka lagi kan.. skang dah buka boleh la bawa arieana makan kat situ... hehehe.....

ha... ini gambar sebagai bukti ye...

Monday, December 15, 2008

Ipoh Mali....

Hari selasa lepas raya tuh.. En. Mizi , aku , adeeb & anep nak ke Ipoh, rumah Kak Tipah. sebelum tu hantar Azwa balik hostel dulu kat Matrikulasi Perak,sebelum hantar Azwa, En. Mizi nak jumpa kawan dia yang keje kat TNB Remaco Malim Nawar... lepak minum2 dulu terus hantar Azwa... sampai umah Kak Tipah dalam kul 9 lebih ... tak de apa xtvt malam tu duk umah tengok tv....

keesokkan hari nya ... kami gi Jusco @ Kinta City Ipoh nak gi tengok wayang citer Antoo Fighter

adeeb tetap nak amik gambar kat Madagascar nih...

haruslah amik gambar tiket ...

movie start kul 4, bawak budak2 nih gi makan dulu.... lepas tengok wayang balik lah En. Mizi nak tengok bola pulak Malaysia vs ?? ntah tak ingat pulak ... malam tu aku teringin nak makan kedai Wahid Senario tu anak buah Mizi citer baru je rdia buka kedai tuh.. Ta'in Place namenye... sedap gak kuey teow kari & mee kicap kedai Wahid nih... sesapa nak pergi tu boleh lah tempat nye.. dekat2 dengan taman Bercham Raya... masa aku datang tu ada lah Wahid kat kedai dia tuh...

masa nih adeeb dah bising ajak balik.. "jom ma... jom ma..."

Dah 3 hari aku kat Ipoh ni Khamis pagi dalam kul 11 tu aku pun berangkat la balik Sungkai balik... nak prepare barang untuk pergi Teluk Batik pulak....

Monday, December 1, 2008

Selamat Pengantin Baru Aida & Zul

'selamat pengantin baru... selamat berbahgia... selamat ke anak cucu....' hehehe... aku nyanyi ala2 saloma gittew.... jumaat lepas selamat la kawan aku Nur Raidah jadi isteri kepada Zul.. hari sabtu hari bersanding..
aku janji ngan aini , zatun, tasha, & kak CT.. tapi yang jadi nya aku, aini & zatun yang lelain tu ada hal disaat - saat akhir... aku dari lenggeng .. dalam kul 1 lebih sampai rumah aida.. sampai2 je terus ambik gambar ngan pengantin dulu...

zatun, raidah, me & aini....

tengah duk makan2 tu ... pengantin lelaki pun sampai tak dapat nak ambik gambar coz family aida ni ramai sangat..nak nyambut pengantin lelaki.. biar la family dia je yang ambik gambar... banyak nye pengantin lelaki kene bayar tol... orang johor katanye...

me n anep

papa n adeeb

pengantin.....

kepada aida & zul, selamat penganti baru... semoga bahgia ke anak cucu.. suke tak hadiah tu...??? hehehe... bila dah kahwin ni memang kene ada banyak nanti senang nak tukar2 bile dah kotor.. hohoho....LOL...ROTFL hehehe.. jangan marah ye aida...


aku dan kasut

petang jumaat yang lepas, tengah lepak2 kat opis , aku bergambar ngan sebahagian dari kasut aku yg aku letak kat opis nih.. yang ambik gambar aku ni aini.. ni pun idea dia lah jugak ni.. terima kasih ye aini, sama2 membantu dalam menjayakan sesi fotografi bersama koleksi kasut mek tuh...

kasut... kasut... kasut...kasut...

yang mek pegang tu untuk gi kenduri aida...hehehe...

sandal ni yang terbaru sekali mek beli..

dah jejak kata ko..

Monday, December 29, 2008

Salam Maal Hijrah kepada semua umat Islam..

Satu muharram detik permulaan
perkiraan tahun islam hijrah
perpindahan nabi dan umat islam

dari kota mekah ke kota madinah

A
tas keyakinan dan iman yang teguh
kaum muhajirin dan ansar bersatu
rela berkorban harta dan nyawa

demi menegakkan islam tercinta


H
ijrah itu pengorbanan
hijrah itu perjuangan
hijrah itu persaudaraan
hijrah membentuk perpaduan

Oleh itu, mari semua

kita sambut maal hijrah

tingkatkan semangat
tegakkan syiar islam
untuk sepanjang zaman


Semoga tahun ini kita akan mempertingkatkan iman dan diredhai oleh Allah s.w.t.

Sunday, December 28, 2008

aktiviti hari ahad...

Mengikut plannyer... kami nak jelajah Melaka... nak gi Zoo Melaka, Bandar Hilir , Taman Rama - Rama... tapi malang sekali pabila exit tol Ayer Keroh , Melaka terus jalan jammed.. disebab kan Taman Rama - Rama tu dekat sajok ngan exit tol tu... terus jer lah kesana dulu... nama jer taman rama2 .. tapi segala binatang ada dalam taman nih

rama - rama...

belakang adeeb tu sangkar burung yang warna - warni tu.. tapi tak nampak pulak...

ikan - ikan yang kelaparan ... pantang nampak orang terus berkumpul depan orang.. mintak makan...

kalau ikan tu... boleh ler bagi makan kalau ular sawa yang sebesar anaconda nih... ????

macam jalan - jalan kat dalam hutan kan?? yang depan aku tu ... mak aku tengah tunjuk sangkar Leopard nak ajak ke situ ler tuh....

ahli - ahli rombongan...

bila dah puas tengok haiwan - haiwan tu mula la tek reti duk diam Adeeb Emir ni dalam kereta...

sampai disini sahaja perjalanan di Melaka pabila keluar dari Taman Rama - Rama , jalan masih lagi sesak ... tak boleh nak masuk langsung Bandar Melaka.. so keputusan telah di buat .... kita balik sajor.... lagi pun cuaca tak mengizinkan.. otw balik singgah kat restoran Nilai makan .. perut dah lapor...

Saturday, December 27, 2008

majlis tunang ida (sepupu aku)

Aku sampai Seremban dalam kul 12 lebih , gi jemput anne (adik mak aku yang kecik sekali).. then terus ke rumah Ida, sampai2 je macam biasalah kan.. kita makan dulu...!!! Kelurga pihak lelaki lambat sampai sebab jalan sesak dan juga kawe ore kelate .. tak biasa jalan kat Seremban ni kut... setelah perbincangan dibuat aku pun siap2 nak balik... adeeb pun dah letih ..

adeeb nak balik lah maaa....

ni jer lah gambar yang ada masa majlis tunang Ida nih.. apapun Selamat Bertunang kepada sepupuku Ida.. cepat2 hantar kad kahwin..

hantaran...

Petang lak aku gi gunting rambut adeeb kat Mantin... mek pun potong rambut sekali.. sempat ler jumpa kawan sekampung Mizi yang duk kat Pinggiran Bayu.. pastu gi ler Nilai Square jap mek nak beli kain langsir yang murah2 nak cuba jahit sendirik... dapat ler yang RM7.90 semeter ... balik umah terus gunting.. dengan bantuan bonda tersayang... boleh ker aku jahit nih..???

Monday, December 22, 2008

asean university games 2008

malam minggu lepas aku berpeluang tengok perlawanan bola sepak diantara Malaysia vs Thailand.. perlawanan ni diadakan di Pusat Latihan Maybank dekat2 ngan opis aku ni lah..

masa ni pemain2 tengah panaskan badan...

nyanyian lagu negara

gambar diantara barisan2 penyokong Malaysia... aku pun tak tahu napa dorang pilih PLM nih... orang terlalu ramai... tak cukup tempat duduk, nasib baik mek datang awal...

ni lah diantara barisan penyokong yang bernasib baik dapat duduk tempat yang selesa...

tetapi malangnyer... Malaysia tumpas ditangan Thailand apabila kalah 1 - o , pastu lagi tak best bila dah akhir perlawanan tuh ada penyokong yang main baling2 botol kat pemain Thailand... ahli pasukan rela dan bapak polisi pun menjalankan tugas mereka...

Thursday, December 18, 2008

burger king

Tadi aku, tasha & aini lunch kat alamanda.. punyalah ramai orang.. orang kerajaan dah gaji kut... (ye lah hampir sume orang kat alamanda tadi pakai baju batik).. masa pergi tu tak perasan pun masa balik tadi baru perasan , rupanya burger king kat alamanda ni da buka ... tapi kul 6 petang hari ni baru operasi... so kepada k.emy, hari tuh bergambar kenangan depan burger king yang tak buka lagi kan.. skang dah buka boleh la bawa arieana makan kat situ... hehehe.....

ha... ini gambar sebagai bukti ye...

Monday, December 15, 2008

Ipoh Mali....

Hari selasa lepas raya tuh.. En. Mizi , aku , adeeb & anep nak ke Ipoh, rumah Kak Tipah. sebelum tu hantar Azwa balik hostel dulu kat Matrikulasi Perak,sebelum hantar Azwa, En. Mizi nak jumpa kawan dia yang keje kat TNB Remaco Malim Nawar... lepak minum2 dulu terus hantar Azwa... sampai umah Kak Tipah dalam kul 9 lebih ... tak de apa xtvt malam tu duk umah tengok tv....

keesokkan hari nya ... kami gi Jusco @ Kinta City Ipoh nak gi tengok wayang citer Antoo Fighter

adeeb tetap nak amik gambar kat Madagascar nih...

haruslah amik gambar tiket ...

movie start kul 4, bawak budak2 nih gi makan dulu.... lepas tengok wayang balik lah En. Mizi nak tengok bola pulak Malaysia vs ?? ntah tak ingat pulak ... malam tu aku teringin nak makan kedai Wahid Senario tu anak buah Mizi citer baru je rdia buka kedai tuh.. Ta'in Place namenye... sedap gak kuey teow kari & mee kicap kedai Wahid nih... sesapa nak pergi tu boleh lah tempat nye.. dekat2 dengan taman Bercham Raya... masa aku datang tu ada lah Wahid kat kedai dia tuh...

masa nih adeeb dah bising ajak balik.. "jom ma... jom ma..."

Dah 3 hari aku kat Ipoh ni Khamis pagi dalam kul 11 tu aku pun berangkat la balik Sungkai balik... nak prepare barang untuk pergi Teluk Batik pulak....

Monday, December 1, 2008

Selamat Pengantin Baru Aida & Zul

'selamat pengantin baru... selamat berbahgia... selamat ke anak cucu....' hehehe... aku nyanyi ala2 saloma gittew.... jumaat lepas selamat la kawan aku Nur Raidah jadi isteri kepada Zul.. hari sabtu hari bersanding..
aku janji ngan aini , zatun, tasha, & kak CT.. tapi yang jadi nya aku, aini & zatun yang lelain tu ada hal disaat - saat akhir... aku dari lenggeng .. dalam kul 1 lebih sampai rumah aida.. sampai2 je terus ambik gambar ngan pengantin dulu...

zatun, raidah, me & aini....

tengah duk makan2 tu ... pengantin lelaki pun sampai tak dapat nak ambik gambar coz family aida ni ramai sangat..nak nyambut pengantin lelaki.. biar la family dia je yang ambik gambar... banyak nye pengantin lelaki kene bayar tol... orang johor katanye...

me n anep

papa n adeeb

pengantin.....

kepada aida & zul, selamat penganti baru... semoga bahgia ke anak cucu.. suke tak hadiah tu...??? hehehe... bila dah kahwin ni memang kene ada banyak nanti senang nak tukar2 bile dah kotor.. hohoho....LOL...ROTFL hehehe.. jangan marah ye aida...


aku dan kasut

petang jumaat yang lepas, tengah lepak2 kat opis , aku bergambar ngan sebahagian dari kasut aku yg aku letak kat opis nih.. yang ambik gambar aku ni aini.. ni pun idea dia lah jugak ni.. terima kasih ye aini, sama2 membantu dalam menjayakan sesi fotografi bersama koleksi kasut mek tuh...

kasut... kasut... kasut...kasut...

yang mek pegang tu untuk gi kenduri aida...hehehe...

sandal ni yang terbaru sekali mek beli..