Thursday, August 11, 2011

sama tapi tak serupa ...

Salam...

just to share.... ;-)


Adeeb Emir - 1 year +++

Aidil Emir - 1 year +++

sama ke?


Tuesday, August 9, 2011

pukul berapa datuk harimauuuuuu....

salam... hari ni nak citer sikit pasal Adeeb Emir, pagi tadi tengah mandi kan dia tiba-tiba dia cakap "mama.. nanti beli kan Adeeb jam.. jam yang biasa-biasa je...." saya pun terfikir anak saya ni mimpi pasal jam ke malam tadi.. hehehe saya pun bagi tahu kat anak saya "ok nanti kita ajak papa pergi beli kat Alamanda.." apa lagi tersengih - sengih la Adeeb dengar saya cakap , mesti tak sabar - sabar dah Adeeb Emir tu. Yang pasti semua kartun animasi seperti contoh kat bawah ni semua nya dah ada.. apa la yang dimaksudkan oleh Adeeb.. jam yang biasa - biasa tu yeee??? hmmm...




apalagi ??? semua dah ada hehehe.. kita tunggu dan lihat je la ye apakah jam pilihan Adeeb nanti..

ni pula pilihan mama .. agak2 nya papa approve tak? hehehe..
Disney Cars - Lightning McQueen by Swatch
atau yang ini....
Disney Cars - Lightning McQueen 95 by Swatch

kalau tunjuk kat Adeeb ni mesti suka sangat2 ni..


Thursday, August 4, 2011

Tema Hari Raya


Salam ... hehehe.. hari ni saya nak cerita pasal tema hari raya.. kebiasaannya memang ada tema kan .. color itu color ini.. tema kami pada tahun ini ialah 'BIRU" tak kisah la biru laut ke biru kelaut ke janji biru .. actually our grandma a.k.a WAWA yang pilih color tu... so ada rasa tak sabar pulak nak beraya.. harus semua biru masa tu hahaha.. meriahh...!! silap2 macam kontijen CELCOM BLUE pula nanti.. ni dia maksud disebalik color biru.. mungkin ada banyak lagi tapi ini je yang dapat cari ...
Biru
Positif: keheningan, mencintai, kesetiaan, keamanan, percaya, intelligence

ni contoh kain color biru cantik kan? saya ambil dari www.lamanbatikonline.blogspot.com

*notakakikubiru: baju raya saya dah siap ke.. ???*


Wednesday, August 3, 2011

3 Ramadhan

Assalamualaikum....

hari ni dah masuk hari ke-3 umat Islam berpuasa.. rasa nya belum terlambat untuk saya ucapkan Selamat Menyambut Ramadhan Al - Mubarak kepada muslimin & muslimat di seluruh dunia... fuhh... !!! ucapan terbaik nih. hehhe.. hari ni saya teringin nak makan masak lemak telur itik + belimbing .. *baru kul 11 pagi dah teringin nak makan bagai kekekeke* ni ha resipi yang saya amik dari 'rasa online' harus cuba nih...

Bahan-bahan:

12 biji telur itik

100gm belimbing buluh

200gm cili padi

7.5cm kunyit hidup

3 batang serai | diketuk

3 helai daun kunyit | dicarik

4 sudu makan cuka

1 liter santan

Air secukupnya

Garam dan serbuk perasa secukupnya

Cara memasak:

1. Didihkan air dan masukkan cuka. Perlahankan api dan pecahkan telur itik perlahan-lahan ke dalamnya. Ketepikan.

2. Masukkan bahan kisar, serai dan air secukupnya ke dalam periuk. Biarkan sehingga air hampir kering.

3. Kemudian masukkan daun kunyit, belimbing buluh, santan dan perasakan. Kacau sebati dan perlahankan api.

4. Akhir sekali, masukkan telur itik tadi dan didihkan seketika. Sedia untuk dihidangkan.



hayohhh... saya dah terliur ni.. hahahah.. ok..ok.. lupakan...lupakan... sambung kerja .. daaa...

dah jejak kata ko..

Thursday, August 11, 2011

sama tapi tak serupa ...

Salam...

just to share.... ;-)


Adeeb Emir - 1 year +++

Aidil Emir - 1 year +++

sama ke?


Tuesday, August 9, 2011

pukul berapa datuk harimauuuuuu....

salam... hari ni nak citer sikit pasal Adeeb Emir, pagi tadi tengah mandi kan dia tiba-tiba dia cakap "mama.. nanti beli kan Adeeb jam.. jam yang biasa-biasa je...." saya pun terfikir anak saya ni mimpi pasal jam ke malam tadi.. hehehe saya pun bagi tahu kat anak saya "ok nanti kita ajak papa pergi beli kat Alamanda.." apa lagi tersengih - sengih la Adeeb dengar saya cakap , mesti tak sabar - sabar dah Adeeb Emir tu. Yang pasti semua kartun animasi seperti contoh kat bawah ni semua nya dah ada.. apa la yang dimaksudkan oleh Adeeb.. jam yang biasa - biasa tu yeee??? hmmm...




apalagi ??? semua dah ada hehehe.. kita tunggu dan lihat je la ye apakah jam pilihan Adeeb nanti..

ni pula pilihan mama .. agak2 nya papa approve tak? hehehe..
Disney Cars - Lightning McQueen by Swatch
atau yang ini....
Disney Cars - Lightning McQueen 95 by Swatch

kalau tunjuk kat Adeeb ni mesti suka sangat2 ni..


Thursday, August 4, 2011

Tema Hari Raya


Salam ... hehehe.. hari ni saya nak cerita pasal tema hari raya.. kebiasaannya memang ada tema kan .. color itu color ini.. tema kami pada tahun ini ialah 'BIRU" tak kisah la biru laut ke biru kelaut ke janji biru .. actually our grandma a.k.a WAWA yang pilih color tu... so ada rasa tak sabar pulak nak beraya.. harus semua biru masa tu hahaha.. meriahh...!! silap2 macam kontijen CELCOM BLUE pula nanti.. ni dia maksud disebalik color biru.. mungkin ada banyak lagi tapi ini je yang dapat cari ...
Biru
Positif: keheningan, mencintai, kesetiaan, keamanan, percaya, intelligence

ni contoh kain color biru cantik kan? saya ambil dari www.lamanbatikonline.blogspot.com

*notakakikubiru: baju raya saya dah siap ke.. ???*


Wednesday, August 3, 2011

3 Ramadhan

Assalamualaikum....

hari ni dah masuk hari ke-3 umat Islam berpuasa.. rasa nya belum terlambat untuk saya ucapkan Selamat Menyambut Ramadhan Al - Mubarak kepada muslimin & muslimat di seluruh dunia... fuhh... !!! ucapan terbaik nih. hehhe.. hari ni saya teringin nak makan masak lemak telur itik + belimbing .. *baru kul 11 pagi dah teringin nak makan bagai kekekeke* ni ha resipi yang saya amik dari 'rasa online' harus cuba nih...

Bahan-bahan:

12 biji telur itik

100gm belimbing buluh

200gm cili padi

7.5cm kunyit hidup

3 batang serai | diketuk

3 helai daun kunyit | dicarik

4 sudu makan cuka

1 liter santan

Air secukupnya

Garam dan serbuk perasa secukupnya

Cara memasak:

1. Didihkan air dan masukkan cuka. Perlahankan api dan pecahkan telur itik perlahan-lahan ke dalamnya. Ketepikan.

2. Masukkan bahan kisar, serai dan air secukupnya ke dalam periuk. Biarkan sehingga air hampir kering.

3. Kemudian masukkan daun kunyit, belimbing buluh, santan dan perasakan. Kacau sebati dan perlahankan api.

4. Akhir sekali, masukkan telur itik tadi dan didihkan seketika. Sedia untuk dihidangkan.



hayohhh... saya dah terliur ni.. hahahah.. ok..ok.. lupakan...lupakan... sambung kerja .. daaa...