Friday, December 10, 2010

Taman Warisan Pertanian...

xtxvt cuti sekolah seterusnya, kami ke Taman Warisan Pertanian.. bagus gak tempat ni.. banyak tumbuh-tumbuhan yang dapat dipelajari . Lebih-lebih lagi.. kanak- kanak zaman sekarang perlu diberi pendedahan tentang alam sekitar.. cehhh.. dah macam cikgu la pulak...

posing dulu sebelum gerak...


masa ni kami diberi pucuk.... erk! lupa plak.... pucuk apa ye... tapi baik untuk kesihatan katanyerr....

aku teruja tengok basikal ni.. sebab nye .. masa aku kecik2 dulu arwah tok nyang antar aku ke Tadika pakai basikal cam ni.. rindu nye aku saat itu.. sedih la pulak..

ahli rombongannn...!!

ini la jadi nya kalau suh dorang ni posing...

banyak lagi pics yang ada.. ada gambar kat sawah padi.. ada pokok getah.. ada pokok herba dan macam2 lagi.. kalau ada masa aku nak pergi sini lagi..



Wednesday, December 8, 2010

Coti-coti JB...

Sebenarnye Mr Hubby outstation @ pasir Gudang, so kami amik peluang ini untuk bercuti di JB .. bawa anak saudara ku jalan2 sempena cuti sekolah... mula2 tu takut gak.. nak drive sampai JB.. tapi bak kata tam spider' naik bukit kasi pelan2 kayuh baru ngam orang panggil herooo...' hehehe.. motif ??
bertolak kul 9 pagi.. sampai JB 12 tengah hari.. Mr hubby tunggu kat Pasir Gudang.. sampai2 jer terus rehat2... pastu baru la fikir mana nak pergi...

masuk Zoo Johor.. mula2 tengok kandang harimau.. tetiba nampak kerusi rehat tertulis LLN - Lembaga Letrik Negara.. perghhh.. lama betul kerusi ni..


camel??? ya itu Unta la... Aidil suka jer Adeeb takottt...!!

one, two .. three.. smiiilleeeee.....

@ Danga Bay sewa basikal kayuh ramai2.. best gilerr...


dah jejak kata ko..

Friday, December 10, 2010

Taman Warisan Pertanian...

xtxvt cuti sekolah seterusnya, kami ke Taman Warisan Pertanian.. bagus gak tempat ni.. banyak tumbuh-tumbuhan yang dapat dipelajari . Lebih-lebih lagi.. kanak- kanak zaman sekarang perlu diberi pendedahan tentang alam sekitar.. cehhh.. dah macam cikgu la pulak...

posing dulu sebelum gerak...


masa ni kami diberi pucuk.... erk! lupa plak.... pucuk apa ye... tapi baik untuk kesihatan katanyerr....

aku teruja tengok basikal ni.. sebab nye .. masa aku kecik2 dulu arwah tok nyang antar aku ke Tadika pakai basikal cam ni.. rindu nye aku saat itu.. sedih la pulak..

ahli rombongannn...!!

ini la jadi nya kalau suh dorang ni posing...

banyak lagi pics yang ada.. ada gambar kat sawah padi.. ada pokok getah.. ada pokok herba dan macam2 lagi.. kalau ada masa aku nak pergi sini lagi..



Wednesday, December 8, 2010

Coti-coti JB...

Sebenarnye Mr Hubby outstation @ pasir Gudang, so kami amik peluang ini untuk bercuti di JB .. bawa anak saudara ku jalan2 sempena cuti sekolah... mula2 tu takut gak.. nak drive sampai JB.. tapi bak kata tam spider' naik bukit kasi pelan2 kayuh baru ngam orang panggil herooo...' hehehe.. motif ??
bertolak kul 9 pagi.. sampai JB 12 tengah hari.. Mr hubby tunggu kat Pasir Gudang.. sampai2 jer terus rehat2... pastu baru la fikir mana nak pergi...

masuk Zoo Johor.. mula2 tengok kandang harimau.. tetiba nampak kerusi rehat tertulis LLN - Lembaga Letrik Negara.. perghhh.. lama betul kerusi ni..


camel??? ya itu Unta la... Aidil suka jer Adeeb takottt...!!

one, two .. three.. smiiilleeeee.....

@ Danga Bay sewa basikal kayuh ramai2.. best gilerr...